Scroll naar boven

Maatregelen in verband met covid-19

Het 'nieuwe normaal'

Covid-19 neemt helaas een bepalende rol in in ieders leven.

Niettemin zijn wij er vanaf het begin in geslaagd 'gewoon' door te werken en hebben we onze werkzaamheden veilig uit kunnen voeren. Dat is omdat we zelf voorzichtig zijn én dat is dankzij onze klanten die rekening gehouden hebben met alle door het RIVM geadviseerde maatregelen.

Wilt u een onderhoudsafspraak in plannen of is die al ingepland? Dank voor uw vertrouwen, dit zijn onze voorwaarden:

• Maximaal 3 personen per vertrek waar de haard opgesteld is.
• Houd dan 1,5 meter afstand en zorg dat de ruimte geventileerd is.
• Indien u al een afspraak gemaakt heeft en u heeft klachten als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts: verplaats svp deze afspraak. 
• Betaling bij voorkeur zo veel mogelijk per PIN

Samen houden we het veilig ☺

Nut van onderhoud

Veiligheid staat voorop. Een gashaard en gaskachel heeft, net als uw cv-ketel, een jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig. Aan de buitenkant van de haard is niet altijd te zien dat de installatie vuil wordt. Het gaat echter met name om de binnenkant van de haard. Bij veelvoorkomende problemen bij gashaarden is stof de boosdoener, met name in de buurt van de waakvlam. Wanneer het daar stoffig is, brandt de haard of kachel minder goed en kunnen er problemen optreden bij het ontsteken van de haard.

Gebruikt u de gashaard weinig?

Ook wanneer de haard slechts sporadisch als bijverwarming wordt gebruikt, is het noodzakelijk om regelmatig onderhoud te laten verrichten. Juist wanneer de haard of kachel weinig wordt gebruikt, is er meer kans op vervuiling en stof. Het kan logisch lijken om de kachel in de zomerperiode helemaal uit te zetten, maar beter is het om de waakvlam aan te laten staan. Wanneer de waakvlam uit staat, kan stof en vervuiling zich ophopen in de installatie. Daardoor kan het gebeuren dat de haard dienst weigert op het moment dat je er juist gebruik van wil maken.

Beschrijving werkzaamheden

Dit is wat wij bij een abonnement Premium of Excellent voor u uitvoeren:

  • De installateur maakt de binnenkant van de gashaard of gaskachel vrij van stof en andere verontreiniging.
  • Ook het glas van de gashaard wordt met een speciaal onderhoudsproduct gereinigd. Hiervoor bestaan verschillende onderhoudssets, afhankelijk van de glassoort. Ontspiegeld glas dient namelijk met andere producten te worden behandeld dan keramisch glas.
  • Daarnaast worden alle essentiële onderdelen van de installatie gecontroleerd, zoals de thermokoppel, de waakvlamleiding en het ontstekingsmechanisme.
  • Ook de houtstammen en eventuele stenen worden stofvrij gemaakt en gecontroleerd op eventuele verschuivingen. Zo houd je een optimaal vlambeeld.
  • Eventuele kleine reparaties kunnen in veel gevallen direct worden uitgevoerd door de servicemedewerker. Voorts:
  • visuele inspectie toestel / check typeplaatje
  • controle / reinigen / terugplaatsen imitatiekooltjes en houtstammetjes
  • visuele inspectie gas-/elektra-aansluitingen
  • controle gasregelblok / check op gaslekkage
  • visuele inspectie aansluiting rookgas afvoer
  • controle thermokoppel / ionisatiebeveiliging
  • visuele inspectie toevoer verbrandingslucht
  • controle ontsteken hoofdbrander
  • controle / reiniging brander en waakvlam
  • controle gasdruk
  • controle koppelingen en leidingen
  • controle werking rookgasventilator (indien aanwezig)
  • controle / reinigen glasruiten
  • controle werking explosiebeveiliging
Toon alle werkzaamheden
Onderhoud aan gashaard

Sinclair voert onderhoud uit aan een gashaard.

Tarieven onderhoudsabonnement

U kunt kiezen voor een van deze opties:

  • Onderhoudsabonnement Premium€ 95,- per jaar, inclusief voorrijkosten. Voor vervanging van onderdelen worden materiaalkosten in rekening gebracht.
  • Onderhoudsabonnement Excellent: € 129,- per jaar, inclusief voorrijkosten. Indien nodig worden slijtdelen kosteloos vervangen.
  • Onderhoud per extra toestel in combinatie met onderhoudsabonnement: € 65,- per jaar
  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief eventueel benodigde materialen, tenzij anders vermeld. U kunt ter plekke betalen met PIN of à contant.
  • Voor werkzaamheden op rekening brengen wij € 7,50 euro in rekening.
Panoramische gashaard van Bellfires

 

Tarieven onderhoud/reparatie zonder abonnement

U kunt ook bij ons terecht voor onderhoud, oplossen van storingen, reparaties en/of vervangen van onderdelen als u geen abonnement heeft.

  • Eenmalig onderhoud: voor toestellen die in de afgelopen 3 jaar zijn onderhouden, aantoonbaar via onderhoudssticker of bon/factuur: € 115,- eenmalig, inclusief voorrijkosten.
  • Eenmalig onderhoud: voor toestellen die in de afgelopen 3 jaar niet door een erkend installateur zijn onderhouden: € 175,- eenmalig, inclusief voorrijkosten.
  • Reparatie, bijvoorbeeld vervangen ruit, afdichtingskoord of verhelpen lekkage: tarief eerste 30 minuten (vast) € 50,-, extra tijd (per kwartier) € 15,-. Exclusief voorrijkosten:
    • Voorrijkosten binnen straal van 30 kilometer vanaf centrum Arkel, Breda of Galder € 25,-
    • Voorrijkosten buiten straal van 30 kilometer € 25,- + € 0,65 per extra kilometer

NB: indien u een onderhoudsabonnement heeft, betaalt u geen voorrijkosten.

  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief eventueel benodigde materialen, tenzij anders vermeld. U kunt ter plekke betalen met PIN of à contant.
  • Voor werkzaamheden op rekening brengen wij € 7,50 euro in rekening.
Barbas Horizon Bell XL3

Barbas heeft een ruim assortiment met o.a. brede inbouwhaarden. Dit is de Horizon Bell XL 3.

Nulmeting

Een nulmeting is een uitgebreide inventarisatie van de situatie. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar het stooktoestel, maar ook naar de wijze van installeren en aansluiten. Het gaat daarbij om het in kaart brengen van uw veiligheid en onze verantwoordelijkheid.

Indien tijdens een nulmeting een negatieve uitkomst heeft omdat er onveilige of onjuiste zaken worden vastgesteld, dan kunnen deze in overleg met u of de opdrachtgever worden verholpen. Indien een onveilige situatie wordt vastgesteld en er wordt geen opdracht voor herstel gegeven, dan behouden wij ons het recht voor om de situatie buiten gebruik te stellen. Een erkend installateur dient de situatie dan te herstellen en opnieuw in gebruik te stellen.

Indien de nulmeting positief is verlopen zal aansluitend het reguliere onderhoud aan het toestel worden uitgevoerd. Daarvoor zullen -tenzij zich herstel- of vervangingskosten voordoen- geen extra kosten worden doorberekend.

De kosten van een nulmeting zijn € 175,-.

Gas sfeerhaard Modore 100h van Element4

Gas sfeerhaard Modore 100h van Element4

Serviceverzoek gas

Goed om te weten: regulier onderhoud voeren we uit in de maanden maart t/m september.
Ook wanneer de haard in de maanden tussen september en maart geplaatst is, zal het onderhoud wat verschoven worden ten opzichte van de installatiemaand.
Wij nemen onderhoud serieus en trekken daar tijd voor uit. Bovendien moet de sfeerverwarming afgekoeld zijn voordat we onderhoud kunnen uitvoeren. Tussen maart en september kunnen wij al onze klanten met aandacht van dienst zijn en ervoor zorgen dat de toestellen voor het stookseizoen weer helemaal up-to-date zijn.
Uiteraard staan wij ook in het 'hoogseizoen' voor u klaar om eventuele plotselinge storingen te verhelpen. We geven daarbij voorrang aan toestellen mét onderhoudscontract.

Menu